dimecres, 21 de març del 2018

Vuitè i darrer dia d'estada meva a Bilbao: cap a Barcelona quasi 7 hores en tren

Amb puntualitat ibèrica, a les 15:21 h, el tren Àlvia 00437 de RENFE que té programada la sortida de Bilbao a les 15:20 i l'arribada a Barcelona-Sants a les 22:09, arranca de l'estació basca Abando Indalecio Prieto i n'inicia el trajecte cap a la primera estació de pas, Miranda de Ebro, en aquest mon any sabàtic 2018.

He dinat a un bar restaurant bilbaí, KALAMUA, proper a la casa dels meus nebots, i a l'hotel IBIS on vàrem allotjar-nos quan s'hi casaren. Molt ben atès per Ainhoa i Naiara, m'han servit del menú del dia un bon plat de mongetes blanques, un altre bon plat d'estofat de vedella i un arròs amb llet de postres, tot ben acompanyat de vi blanc i precedit d'un pintxo d'anxoves coent.

En sortir del bar restaurant, m'adon que ja no plou, com ho feia quan hi he entrat, després d'haver fet una lleugera passejada pels voltants de l'estació de trens de Bilbao-Abando i d'haver anat a traure quatre euros del compte bancari meu, on esper que la setmana que ve em continuïn ingressant la pensió mensual...

Abans, durant el passeig amb pluja, a més de les instal·lacions de l'estació de trens, he arribat fins al banc a traure'n quatre cèntims, m'he acostat a la venedora de loteria a veure si treim alguna cosa amb el dècim de dijous i de dissabte acabat amb el número 18 (com sempre, i amb no res!) 

En tornar cap a casa, per anar a recollir la motxilla i l'ordinador portàtil que duc d'un lloc a un altre durant  l'eixida meva d'aquest mon any sabàtic 2018, veig que el meu nebot Marcos m'ha deixat escrita dins la cuina una nota de comiat on em manifesta que està molt content d'haver compartit junts aquestes darreres jornades. La meva neboda Maru ja m'ho havia comunicat de bon matí, també, abans d'anar-se'n cap a l'institut de Carrión de los Condes on treballa de professora de Literatura.

Per segona vegada utilitz el wallet del tiquet del tren, que em reemplaça el tiquet de paper convencional emprat temps enrere. Una gentada que fa coa, a la via 6, em fa veure que no és poca la gent que viatja en tren, des d'aquesta estació en direcció cap a Barcelona, on tenc habitació reservada durant dos dies a l'hotel del carrer Jaume I, al centre de Barcelona. Reservada i confirmada. Hi arrib gairebé a mitjanit.

El trajecte Bilbao-Barcelona en tren de RENFE dura unes 6 hores i 50 minuts. Passam per Miranda de Ebro, Haro, Logroño, Calahorra, Castejón de Ebro (on el tren d'anada roman una estona llarga, per les maniobres que s'hi fan, en prendre dues direccions distintes, cap a Bilbao o cap a Irun), Tudela de Navarra, Saragossa,Lleida, L'Espluga de Francolí...)