dilluns, 19 de febrer del 2018

Quart dia d'estada a Barcelona, mon any sabàtic principatí

Una de les coses que consider més importants a fer cada dia és «caminar». Em sembla que, cada cop més, vaig valorant aquesta activitat diària com a primordial, per a la salut, tant física com psíquica.

La ciutat de Barcelona es presta a caminar durant hores seguides, sense tenir ni un sol minut d'avorriment, ateses les grans quantitats de coses que s'hi poden veure i destriar. I, a més a més, em fa la impressió que se l'està dissenyant, precisament, perquè s'hi pugui anar a peu amb una certa comoditat i tranquil·litat: poques vegades m'he hagut d'aturar davant d'un semàfor en vermell. I quan ho he hagut de fer, ha estat per molt poc temps. Per exemple.

Aquest dilluns, m'he proposat de recórrer a peu alguns dels carrers d'aquesta ciutat. En sortir de l'hotel, situat al carrer Mallorca, he enfilat per la plaça dels Països Catalans, l'avinguda Josep Tarradellas, la plaça Francesc Macià, l'avinguda Pau Casals, el carrer Mestre Nicolau, el carrer Marià Cubí i he arribat al carrer Muntaner, on viu el bon amic bugerró Andreu Obrador.

M'he aturat a saludar-lo i a demanar-li el favor que m'imprimís la primera carta que he redactat i dirigit a la Neus, la companya de l'Oriol Junqueras, fent-li suport en uns moments tan difícils com els que estan passant.

Es veu que això no té aturall i que l'Administració de Justícia espanyola s'està mostrant durament implacable contra l'independentisme català i les persones que el defensen i promouen. 

A més del president del meu partit, Oriol Junqueras, (que ja duu mesos a la presó d'Estremera-Madrid), avui també ha hagut de comparèixer davant dels tribunals la secretària general, Marta Rovira, d'on n'ha sortit en llibertat amb una fiança de 60.000 euros.

He mirat de contactar amb el bon amic Josep-Lluís Carod-Rovira, qui m'ha convidat a anar al seu despatx de la Universitat Pompeu Fabra. Miraré de trobar-me un moment per arribar-hi.

M'han telefonat des de la Direcció general de Participació de l'Ajuntament de Palma i em diuen que tenen previst d'inaugurar l'Espai d'Entitats "Isabel Rosselló i Girart" el proper dimecres, dia 28 de febrer... 

Els he hagut de dir que em trob fora de Ciutat, que no tenc cap data prevista per retornar-hi, i que esper que això no sigui cap obstacle perquè s'inauguri oficialment aquest espai ciutadà que ha de portar el nom de la meva dona. Cosa que agraesc de tot cor!